עסקים רבים בוחרים להמשיך ולהשתמש בשירותי שילוח סטנדרטיים עבור המוצרים שלהם מבלי לבחון לעומק את התאמתם לאופי העסק. שינויים מהותיים בהרגלי הצריכה הופכים בשנים האחרונות את חברות ההפצה והשילוח לזרוע המבצעת של עסקים רבים. איכותו של שירות זה, אם כן, משפיעה רבות על שביעות רצונם של לקוחות הקצה ומכאן במישרין על מחזורי המכירות ועל היכולת לשמר מעגל לקוחות מרוצים שיחזרו לצרוך את השירות גם בעתיד.
כיצד תוכלו לקבוע איזה פתרון שילוח והפצה מתאים לעסק שלכם והאם לעניין השפעה של ממש על ההצלחה העסקית שלכם? ובכן, בהחלט כן. לפניכם מספר נקודות מפתח שיסייעו לכם בקבלת החלטה ראויה:
יש לבחור בשירות משלוח שייתן מענה כלכלי ברור לצרכים שלכם. עניין זה נקבע בד"כ על פי מספר המשלוחים אותם אתם צריכים להעביר, גודלן של החבילות והמרחק אותן הן צריכות לעבור עד שיגיעו ליעדן. עצרו לרגע ושאלו את עצמכם מספר שאלות חשובות: האם אתם שולחים מספר סוגים של חבילות או שמא מוצר אחד בלבד? האם אמם זקוקים גם לאחסון או אולי המוצר יוצא ישירות מן העסק שלכם? האם אתם מתכננים להגדיל את סל המוצרים שלכם בקרוב? מומלץ, אם כן, לבחור בחברת הפצה ושילוח היכולה לספק מענה מידי ויעיל לכל אחד מאופניי הפעילות שלכם, כזו היכולה לתפור לכם חבילת שירות כוללת שתעניק מענה לכל אחת מן הדרישות שלכם. זה יבוא לידי ביטוי באופן מובהק בחיוב החודשי שלכם.
האם החברה בה בחרתם נהנית ממוניטין חיובי? האם היא מבטחת כהלכה את המשלוחים שלכם? האם קיימת בחברה בה בחרתם מדיניות ברורה בנוגע לפיצוי ברגע שמשהו משתבש? בירור קצר וענייני של סוגיות אלו יכול למנוע מכם עוגמת נפש בעתיד.
עבור עסקים רבים מהירות השילוח היא קריטית. גם אם אתם יכולים להרשות לעצמכם שירות שאינו שירות אקספרס, ודאו כי במידה ויש לזרז משלוח מסוים, חברת השליחויות שלכם יכולה לעמוד בכך. האם החברה שלכם יכולה לנפק שירות בהול ומהיר בהתראה של שעות בודדות? האם תוכלו לספק ללקוח חשוב אותו תרצו לרצות או להרשים שילוח זריז ויעיל? עובדה זו חשובה מאוד במערך השירות שלכם ומסייעת לכם לבנות מוניטין לאורך זמן.
זכרו זאת היטב: בכל פעם שאתם מבטיחים ללקוח לשלוח לו משהו, אתם בוחנים את המוניטין שלכם. מכאן, אתם זקוקים לשירות שליחויות שלא יאכזב אתכם ואת הלקוחות שלכם. ודאו כי החברה בה בחרתם מייצרת לכם אישור על הגעת המשלוח ליעדו. אל תוותרו על האפשרות לקבל אינפורמציה ברורה על הסטטוס של המשלוח. אל תתביישו לברר עם לקוחותיה של החברה מהי שביעות הרצון שלהם ממנה. זו לא בושה, זה צורך!
הביאו בחשבון כי חברת השליחויות שלכם היא נקודת מגע פיסית יחדה עם רוב הלקוחות שלכם ולכן לעניין הנראות שלה משמעות אדירה. האם הרכבים של חברת השליחויות שלכם ממותגים ונקיים? האם השליחים אדיבים ומנומסים? הרי הייתם רוצים שהלקוחות שלכם יקבלו את המוצר שלכם מאנשי מקצוע נעימים ואדיבים, הלא כן?
חשוב להבין כי גם עם הוצאתם מאות חבילות בחודש, כל אחת מהן צריכה להגיע ליעדה בזמן המיועד ובשלמות. בדקו לפרטי פרטים מהי מדיניות החברה במידה וחבילה לא הגיעה ליעדה וכיצד היא מתנהלת במקרים בהם לא הכל זרם חלק כמו שכולם היו רוצים. רכבי החברה ושליחיה צריכים להיות מזוהים בקלות ולשדר מקצוענות מאלף ועד תו.
האם חברת השליחויות שלכם ערוכה לבקשה יוצאת דופן, כמו חבילה גדולה מהרגיל או הובלה מורכבת של חבילה עדינה או שבירה? האם הם יוכלו לסייע בפריקה או הטענה שאינן מתוכננות? נסו להבין עד כמה הם גמישים ונכונים לתת שירות מעט חריג, במידת הצורך. אין צורך לחכות למשבר על מנת להבין זאת.
אחד הדברים המרגיזים ביותר שישנם בעולם השירותים הוא להבין בדיעבד כי חויבתם בתשלום נוסף עבור שירות מסוים. הדבר אינו שונה, כמובן, בעולם ההפצה והשילוח. בשלב המשא ומתן ודאו כי נציג החברה מציג לכם באופן שקוף את מדיניות התמחור של החברה באופן שקוף ומקצועי.
האם ניתן להזמין משלוח בזריזות דרך אתר האינטרנט של החברה או דרך ממשק ייעודי כלשהו? כמה קל להפיק חשבוניות? תרצו לבחור חברת שליחויות שהופכת את הדברים לפשוטים יותר ולא להיפך.
השארנו זאת לסוף אך לעניין זה חשיבות עצומה. האם מדובר בחברה שנעים להתנהל מולה ברמה היומיומית? הביאו בחשבון כי סביר מאוד להניח כי חברת השליחויות שלכם הופכת לחלק אינטגרלי מן העסק אותו אתם בונים בעמל רב. עשו לעצמכם טובה ובחרו באנשים שנעים להתנהל מולם.
"אנו מחייבים כל לקוח לערוך בדיקה מקיפה ומקצועית של שירותי השילוח וההפצה להם הוא זקוק" אומר אסף יהב, מנכ"ל רצ פלוס" לא אחת אנו מגלים כי לקוחות רבים אינם מביאים בחשבון את מכלול הנתונים אותם יש צורך לעבד ולהבין לפני קבלת החלטה אודות טיבו של שירות השילוח הנבחר. יש להביא בחשבון כי כיום אין מדובר במספר שליחים הרכובים על גבי קטנועים הנעים להם ברחבי העיר. חברות שילוח נדרשות כיום לספק מערך לוגיסטי מרשים ולהחזיק בתרבות ארגונית המדגישה שירות מחד וגמישות בביצוע מאידך.
כל מטרתנו היא להעניק ללקוחות העסקיים שלנו ראש שקט ולגרום ללקוחות הקצה שלהם נחת רוח, כזו שתותיר אותם מרוצים ומחויכים".